START VOOR 2 MINUTEN HENDRIKS WIJSHEID

FILM GEZIEN? LEES VOORAL VERDER!

We lijken niet meer zonder te kunnen. Social media speelt een zeer dominante rol in ons leven, zakelijke en privé. Toch ontmoet ik ondernemers die er nauwelijks gebruik van maken. Zij gaan uit van hun eigen kracht. Leven van kwaliteit en mond-op-mond reclame. Deze mensen benijd ik echt. Ze houden hun bedrijf heel puur ‘in the picture’ omdat zij zich daarmee onderscheiden en krijgen daardoor voldoende opdrachten. Kom je niet, jammer. Wil je wel, dan graag. En verder maken zij zich geen zorgen om omzet te missen. Zelf ben ik ook heel bewust minder uren op Instagram en Facebook bezig. Ook op LinkedIn ben ik selectiever geworden. Heb ik minder werk? Integendeel!

Kortom, communicatie kun je niet vastpakken, maar wel uitbeelden. Die roep ik al een tijdje. Dat doe ik door selectief te zijn in mijn keuzes van communiceren. Dat is best een uitdaging. Ook met meer dan 40 jaar ervaring. Alles is al eens de revue gepasseerd of bedacht. Sommige producten of diensten verkopen zichzelf. Echter hoe hoger het aanbod, des te lastiger is het onderscheidt te vinden. Hoe kun je dan in de meute blijven opvallen? Wees selectief! Hoe? Bel mij eens en wie weet heb ik voor jou dé oplossing!

“Soms word ik

zo moe

van al die

sociale media.

Maar ja,

zonder posts

is het ook

maar een 

kaal podium.”

 

 

Job Hendriks…

Voor al je stilstaande
en bewegende teasers!

“Soms word ik zo moe van al die sociale media.

Maar ja, zonder posts is het ook maar een kaal podium.”

 

Job Hendriks…

Voor al je stilstaande en bewegende teasers!

Fotoshoots in de breedte het doel. Van een relatief eenvoudige op eigen wijze gemaakte profielserie voor social media tot de meest uitgebreide bedrijfsfotografie. Alles kan duidelijk en het liefst zo tijdloos mogelijk. Zelf voel ik mij het beste thuis in de verhalende fotografie. Ook bekend als documentaire fotografie.

Hoe mooi is het om ene bedrijfsreportage te maken waarin de beelden zo vanzelfsprekend zijn. Ongedwongen je medewerkers in beeld brengen, waarin het plezier in zijn of haar werk van af spat.

Maar wil je een mooi, stoer of dynamisch zakelijk of familieportret? Natuurlijk ligt Hendriks dan ook voor de hand.

Wil je weten wat dit financieel inhoud, maar ook meteen een idee krijgen wat het winstmodel kan zijn? Praat dat echt eens met mij. Ik kan je diverse scenario’s aanbieden. De keuze is aan jou.

 

Er is al heel, heel veel gefilmd. En er staat er nog  zat op de planning. Een recente proeve van bekwaamheid oftewel showreel laat daardoor nog even op zich wachten. Sorry!
Ook hier de heeft voorkeur voor de zg. ‘docu-sfeer’ een lichte voorkeur. Maar ik kom net zo graag op een set waar een pure (technische) bedrijfsfilm opgenomen moet worden. Het gaat altijd om een goed lopend beeldverhaal, voorzien van dynamisch ‘B-roll’ opnamen.

Een misschien wat conservatieve werkwijze, maar mijn streven is een goede synopsis, vervolgt door een script en prettig strakke planning. Oké een beetje afhankelijk van het weer natuurlijk. Zo weet iedereen waar die aan toe is, wat in de meeste gevallen een mooi eindresultaat  ten goede komt.

Voor de type films waar ik voor ingehuurd wordt heb ik voor 90% het equipement in huis. Kortom snel kunnen schakelen is het gevolg.

 

MikstMedia weet het zeker: podcasts gaan het helemaal maken. Zijn ze nu nog grotendeels gratis, maar in de toekomst zullen luisteraars steeds vaker moeten betalen voor een audioprogramma op afroep. Zo gaat het immers met alle nieuwe mediavormen. Denk maar eens aan Netflix en digitale dagbladen.

MikstMedia is een samenwerkingsverband tussen Job Hendriks & André Vermeulen. Zij maken drie soorten podcasts: opnames over actuele zaken die voor ophef zorgen, gesproken columns en tweegesprekken over alles wat boeit, boos maakt of belachelijk is en podcasts over zakenmensen, die iets bijzonders te vertellen hebben. De eerste is gratis, de tweede en derde groep betalen voor een productie.

Wil je weten of een podcast interessant voor jouw bedrijf is en hoe groot je bereik via de sociale media kan zijn? Je zult er versteld van staan.

Kortom, contact opnemen met Job is een logische vervolgactie. 

GOOODMORNING VIETNAMMMM

Ooit is het ergens ontstaan. Podcasten komt niet uit de lucht vallen. Het fenomeen ontstond in 1997. Het was niet Adam Curry die mijn liefde voor de radio deed opbloeien, maar hij behoort zeker tot één van de aanjagers van ‘Radio op Afroep’. Wil je weten waar het begon? Luister dan maar snel naar deze podcast!

EEN GOED GESPREK MET PETER TRIMBOS

Nummer twee in de podcastserie is Peter Trimbos. Een fotograaf pur sang, die met zijn carrièrewendingen gelijkenissen met die van mij vertoont. Kortom, Trimbos ontkomt niet aan mijn collegiale vragenvuur. Prachtig om te horen hoe hij in het beeldende leven als pro staat.

INTERVIEW JAAP KEIJZER VAN KEIJZER VVE BEHEER

In 2021 is netwerken met de toen opgelegde covid-berperkingen nog belangrijker geworden. Iedereen werkt op afstand en dus vooral digitaal. Maar op afstand werken als VVE beheerder is voor de goede klantrelatie niet altijd even handig. Je gezicht laten zien via een webcammetje wordt niet gewaardeerd. Er wordt van je verwacht langs te komen wanneer dat nodig is. Aangezien Jaap Keijzer service in een hoog vaandel heeft staan, is hij dan ook vaak onderweg.

Bovenstaande podcasts zijn uit eerdere opgenomen series.

JOB HENDRIKS Beeldmarketing

+31 653 93 48 37

job@d-signs.nl

 

AANGEDREVEN DOOR SJMT